Mini krautuvai padangos: Padangų žymėjimo iššifravimas

Padangų žymėjimo iššifravimas

Bobcat rehvid

12-16.5

Padangos modelio žymėjimas, kur 12 – sutartinis padangos profilio plotis coliais;

„-“ – padangos tipas – diagonalinė (arba „R“ – radialinė);

16.5 – sutartinis padangos vidinis skersmuo coliais.

Sutartinis dydis nebūtinai sutampa su faktiniu dydžiu. Tikslią faktinio dydžio reikšmę galima rasti padangų gamintojo kataloge ir atitinkamame standarte.

Kad padangos dydį būtų lengviau įsivaizduoti, galima colius perskaičiuoti į milimetrus – 1 colis = 25,4 mm.

K-395

Padangos modelio žymėjimas

-01

Gamintojo tarnybinė informacija 

KENDA

Gamintojo prekės ženklas arba gamintojo pavadinimas. KENDA (Taivanas) – viena iš pirmaujančių padangų pramonės bendrovių. Padangas gamina nuo 1962 metų. Gamina pramonines ir specialios paskirties padangas. KENDA padangas daugelis pirmaujančių ratų technikos gamintojų naudoja pirmajam komplektui suformuoti. 



 

POWER GRIP

Padangos modelio prekinis pavadinimas. Išvertus reiškia STIPRŲ SUKIBIMĄ (su kelio danga).

Rato sukimosi kryptis judant į priekį. Šis žymėjimas padangoms su kryptiniu protektoriaus raštu yra privalomas. Neteisingai sumontavus padangas trauka ženkliai pablogėja. 


NYLON

Nailonas - medžiaga, iš kurios pagamintas padangos karkaso kordas.


NOT FOR HIGHWAY USE

pažodžiui: NESKIRTOS VAŽIUOTI KELIU, kartais žymima N.H.S.

Šis žymėjimas yra privalomas padangoms, neturinčioms oficialaus DOT (JAV transporto departamento) leidimo arba ECE (Europos ekonomikos komisijos) sertifikato, leidžiančio naudoti padangas bendro naudojimo keliuose. Šis žymėjimas naudojamas pramoninėms ir specialios paskirties padangoms, kurių eksploatavimo greitis neviršija 15 km/val., siekiant išvengti, kad šios padangos būtų montuojamos greitaeigėse transporto priemonėse. Žymėjimas nedraudžia važiuoti bendro naudojimo keliais krautuvams, kurie komplektuojami su panašiomis padangomis. 


26142008 Serijos numeris/ pagaminimo data

Padangos serijos numeris (kartais vadinamas gamykliniu). Svarbus padangos žymėjimo elementas, kuris leidžia identifikuoti konkrečią padangą pagal unikalų numerį. Pramoninėms padangoms griežtų serijos numerio nurodymo būdo taisyklių nėra. KENDA padangų serijos numeryje pateikiama informacija, teikianti naudotojui praktinių žinių.

Pirmieji 4 numerio skaičiai – 2614 – žymi pagaminimo datą; 26 – savaitės Nr.; 14 – 2014 metus.

Įsigyjant padangas būtina patikrinti jų pagaminimo datą, nes garantinis padangų saugojimo terminas yra ne daugiau kaip 5 metai nuo padangų pagaminimo datos.

2008 – eilės numeris. 

POWER GRIP

Padangos modelio prekinis pavadinimas. Išvertus reiškia STIPRŲ SUKIBIMĄ (su kelio danga).
Rato sukimosi kryptis judant į priekį. Šis žymėjimas padangoms su kryptiniu protektoriaus raštu yra privalomas. Neteisingai sumontavus padangas trauka ženkliai pablogėja.

10P.R.

Ply Rating – padangos sluoksniuotumo norma (НС) arba padangos sluoksniuotumas. Sutartinis padangos keliamosios galios ir jos karkaso tvirtumo rodiklis. Vieno modelio padangų sluoksniuotumo norma gali būti skirtinga, pvz., 6PR, 8PR, 10PR, 12PR. Kuo didesnė PR reikšmė, tuo tvirtesnis yra padangos karkasas ir tuo didesnė yra padangos keliamoji galia. Faktinė keliamosios galios vertė nurodoma padangų gamintojo kataloge arba standarte. Šis rodiklis naudojamas dar nuo tų padangų pramonės laikų, kai karkaso kordui buvo naudojamas medvilninis siūlas, o sluoksniuotumo norma žymėjo faktinį sluoksnių skaičių padangos karkase. Kaip karkaso armuojančią medžiagą pradėjus naudoti daug tvirtesnį nailoną ir kitus sintetinius pluoštus bei plieninę vielą, sluoksnių skaičius, būtinas reikiamam patvarumui užtikrinti, sumažėjo. Sluoksniuotumo norma prarado savo tiesioginę fizinę paskirtį ir virto santykiniu rodikliu. Pastaruoju metu sluoksniuotumo normą vis dažniau keičia daug informatyvesnis rodiklis – apkrovos indeksas, tačiau kai kurioms padangų (tarp jų ir pramoninių) grupėms sluoksniuotumo norma tebėra tradiciškai nurodoma.  

Apkrovos diapazonas
(pgl. TRA)


LOAD RANGE E

LOAD RANGE – apkrovos diapazonas pagal Padangų ir ratų asociacijos (angl. Tire and Rim Association (JAV) klasifikatorių. Load Range nurodo ribines leistinos apkrovos ir slėgio reikšmes. Konkretaus padangos modelio faktinė apkrovos diapazono ir slėgio reikšmė nurodoma kasmetiniame Tire & Rim Association (TRA) žinyne Yearbook. Ši reikšmė nurodoma kaip alternatyva pasenusiam sluoksniuotumo normos rodikliui. E atitinka sluoksniuotumo normą 10PR.

MAX. INFLATION 65 P.S.I.

Didžiausiasis leistinas slėgis, išreikštas psi (svarais kvadratiniam coliui). 65 psi = 450 kPa = 4. 5 bar = 4. 6 kgf/cm2/. (1 bar = 14.5 psi). Didžiausiasis leistinas slėgis – tai didžiausiasis darbinis slėgis, kurį gali atlaikyti konkreti padanga. Pripučiant padangas šios vertės negalima viršyti. Be to, ne visada verta pripūsti padangas iki slėgio reikšmės, nurodytos ant padangų. Tinkamo darbinio slėgio reikšmė nurodoma mini krautuvo operatoriaus instrukcijoje (angl. Operator’s Manual). Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad priekinės ir galinės ašies padangų slėgis gali būti skirtingas. Eksploatuojant krautuvą, kurio padangų slėgis viršija nustatytąjį, protektoriaus centrinė zona (takelis) nusidėvės greičiau, todėl sutrumpės padangos tinkamumo naudoti laikas. Be to, per daug pripūtus padangas, išaugs padangos pradūrimo arba karkaso trūkimo rizika užvažiavus ant kietų daiktų, pasitaikiusių ant asfalto, betono, tankaus grunto ir pan. Ilgaamžiškumo rodiklis yra prastesnis ir tų padangų, kurių slėgis yra mažesnis nei nustatyta. Tokiu atveju padangų šoninės briaunos ir pečių zonos pernelyg apkraunamos, o intensyvi padangų šoninės dalies deformacija sukelia papildomą šilumos išsiskyrimą ir ardo vidines jungtis. Tokios padangos tampa nebetinkamos naudoti dėl atsisluoksniavimo, išsipūtimų, skeldėjimo ir t. t. Darbinį slėgį reikia tikrinti tik tada, kai padangos yra šaltos, pavyzdžiui, darbo dienos arba pamainos pradžioje. Tikrinti slėgį padangų manometru rekomenduojama kasdien. Mini krautuvo padangų eksploatavimas siejamas su nuolatine mechaninių pažeidimų rizika, kuri gresia tiek padangai, tiek plieniniam ratui (naudojant bekameres padangas ši rizika yra kritinė). Laiku suremontavus išsihermetizavusią padangą arba atlikus ratlankio remontą padangos eksploatavimo laikas pailgės. 

Slėgio perskaičiavimo lentelė

Kenda K395 Power Grip HD

Kenda K601 Rock Grip HD

Padangos su klasikiniu bob cat tipo protektoriaus raštu, kuris dėl jo universalumo leidžia sėkmingai dirbti ant įvairių, t. y. tiek kietų (asfaltas ir skalda), tiek minkštų (smėlis ir sniegas) darbinių paviršių. Šios padangos tinka visų tipų darbams, kuriems yra skirti mini krautuvai su bortiniu pasisukimu. 

Šios padangos skirtos naudoti keliuose arba ant kieto darbinio paviršiaus. Padangos puikiai tinka kelių statybos, komunaliniams ir krovos darbams, kurie paprastai vykdomi ant asfalto arba betono dangos, taip pat statybų objektuose, sandėliuose, šachtose, antrinio perdirbimo įmonėse.
 

  • Tripakopis gruntkibio profilis didina kontaktinės dėmės plotą ant minkšto grunto arba birių statybinių medžiagų pagrindo ir mažina padangų praslydimą bei nusidėvėjimą, todėl padangų naudojimo laikas pailgėja (1)
  • Sutvirtinta šoninė briaunelė su išoriniu dvigubo storio gumos sluoksniu saugo nuo šoninių įpjovimų ir smūgių (2)
  • Papildomas diržas Rim Guard (ratlankio apsauga) ant šoninės briaunos saugo rato briaunelę nuo mechaninių pažeidimų (3)
  • Sutvirtintas po protektoriumi esantis sluoksnis papildomai saugo nuo pradūrimų ir įpjovimų. 


 
 

  • Specialios sudėties gumos mišinys ir protektoriaus raštas užtikrina ilgalaikį eigumą ant kietų paviršių
  • Sutvirtinta šoninė briaunelė su išoriniu dvigubu gumos sluoksniu saugo nuo šoninių įpjovimų ir smūgių.
  • Papildomas diržas Rim Guard (ratlankio apsauga) saugo ratlankio briaunelę nuo mechaninių pažeidimų.
  • Sutvirtintas sluoksnis, esantis po protektoriumi, papildomai saugo nuo pradūrimų ir įpjovimų.
  • Dėl tankaus protektoriaus rašto ir ypatingos karkaso konstrukcijos padangos kontaktinis plotas yra didesnis, o greičio indeksas – aukštesnis.  

 
 



Deestone D311

Starmaxx SM-135

  • Biudžetinės klasės padangos, kurių kokybė atitinka „premium“ klasės padangų, o konstrukcija - HEAVY DUTY kategorijos padangų savybes.
  • Tvirta (dvigubo sienelių storio) šoninė briaunelė su diržu, skirtu apsaugoti ratlankį nuo mechaninių pažeidimų.
  • Tvirtas nailoninis karkasas užtikina didelę padangos keliamąją galią ir ilgaamžiškumą.
  • Padangų ekonominis efektyvumas ypač pasitvirtina, jeigu padangos eksploatuojamos sudėtingomis sąlygomis, kai padangos tampa nebetinkamos naudoti ne dėl nusidėvėjimo, o dėl dažnų mechaninių pažeidimų, o naudoti brangias padangas, kurioms būdingas ilgalaikis eigumas, neapsimoka (statybinių konstrukcijų ardymas, aplinkotvarkos darbai, antrinių žaliavų perdirbimas ir pan.).

 

  • Profesionalios padangos, skirtos naudoti ilgą laiką itin sudėtingomis eksploatavimo sąlygomis. 
  • Naujausias protektoriaus rašto dizainas užtikrina puikų padangos sukibimą su darbiniu paviršiumi tiek mini krautuvo judėjimo, tiek skersine kryptimi, aukšto sukimo momento perdavimą be praslydimo ir išskirtinį atsparumą šoniniam slydimui nuokalnėse. 
  • Speciali gumos mišinio sudėtis ir iki 34 mm padidintas protektoriaus gylis, atitinkantys eksploatavimo kategoriją L-5, užtikrina ilgalaikį padangos eigumą itin nepalankiomis eksploatavimo sąlygomis.