Elektrinis mobilumas ir stabili plėtra: BKT pradeda naudoti „E-READY“ logotipą

Perėjimas prie elektrinio mobilumo — tai stabili, visuose segmentuose stebima, tendencija. Bendrovė BKT siūlo aukštosiomis technologijomis paremtas padangas elektromobiliams. Nuo šiol specialiai transporto priemonėms su elektriniu varikliu skirtus gaminius galima atpažinti iš logotipo E-READY. „Esame pasiruošę“ - tokią aiškią žinutę rinkai siunčia šis logotipas.

Serenjas (Italija), 2023 m. sausio 11 d.

Oficialus specialiai elektrinėms transporto priemonėms sukurtų BKT padangų šeimos logotipas buvo pristatytas vos prieš kelias savaites. E-READY logotipo premjera įvyko SIMA parodoje: pirmąsyk jį galima buvo išvysti ant padangų AGRIMAXFACTOR (visiškai nauja 70-oji traktoriams skirtų BKT padangų serija). Tačiau ateityje šiuo logotipu bus žymimi visi šios kategorijos gaminiai.

E-READY logotipas žymi proveržį, naujo kelio pradžią, siejamus su elektriniam mobilumui skirtais sprendimais. Be to, logotipas pabrėžia BKT ištikimybę stabilios plėtros idėjoms, t. y. tikslui, kurio, atlikdamos atitinkamus tyrimus ir investicijas, turėtų siekti visos atsakingos įmonės. Naujuoju logotipu BKT siekia pademonstruoti savo gebėjimą iš anksto, remdamasi nuosavomis pažangiomis technologijomis, nuspėti rinkos poreikius.

Ar šis proveržis tikrai buvo reikalingas? Kuo elektromobiliams skirtos padangos skiriasi nuo tradicinių padangų modelių?

Esama daugybės skirtumų. Faktiniai tyrimai ir lauko bandymai parodė, kad kuriant šias padangas būtina atsižvelgti į skirtingus veiksnius, nusakančius elektrinio mobilumo ypatumus: transporto priemonės masę, variklio konstrukciją, eigos rezervą, triukšmo lygį.

Dėl traukos akumuliatorių elektromobilių masė gali būti 30 proc. didesnė nei analogų, kuriuose įrengtas vidaus degimo variklis. Šis veiksnys turi lemiamos įtakos padangoms.

Tačiau transporto priemonės su elektrine pavara ne tik daugiau sveria, bet ir juda kitaip nei gamtinėmis dujomis ar benzinu varomos transporto priemonės: elektromobilis gali išvystyti maksimalų sukimo momentą iškart po to, kai nuspaudžiama akseleratoriaus pamina. Tad apkrova gali kisti greičiau ir intensyviau, o tai turi įtakos padangų nusidėvėjimui.

Lemiamas vaidmuo tenka ir eigos rezervui, užtikrinamam važiuojant elektrine pavara. Kuriant elektromobilius didelis dėmesys skiriamas energijos taupymui, elektromobiliams skirtos padangos neturi didinti energijos sunaudojimo, kuris stebimas esant dideliam pasipriešinimui riedėjimui.

Ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus veiksnys: gamintojai skiria daug lėšų tyrimams, kurių tikslas yra rasti optimalų automobilių ir padangų derinį, taip pat triukšmo lygio požiūriu.

Todėl elektrinėms transporto priemonėms skirtų padangų kūrimas ir tobulinimas vystosi ypatinga trajektorija, kuri skiriasi nuo automobiliams su vidaus degimo varikliu būdingų tendencijų. Aptarkime elektromobiliams skirtų padangų savybes išsamiau.

Svoris ir dydžiai

Kaip jau minėta, elektromobiliams skirtoms padangoms tenka didelė svorio apkrova, nes, palyginti su tradiciniais akumuliatoriais, traukos akumuliatoriai gali didinti elektromobilių masę 20–30 proc. Tai reikalauja didesnio atsparumo apkrovoms, tad ir tvirtesnės konstrukcijos: tiek sutvirtinto padangos pasluoksnio ir karkaso, tiek ypatingos šoninės sienelės ir bortų.

Elektriniai varikliai

Viena iš papildomų elektromobiliams skirtų padangų savybių yra gebėjimas „atlaikyti“ aukštą sukimo momentą, ypač judėjimo pradžioje. Elektrinis variklis didesnę traukos jėgą nukreipia į mechaninę transmisiją, taigi, ir į ratus, ir, palyginti su įprastinėmis transporto priemonėmis, užtikrina greitesnį įsibėgėjimą. Ši savybė reikalauja naujai pažvelgti į padangų bortų konstrukciją, kad galima būtų užtikrinti geresnį sukibimą su ratlankiu, ypač greitėjimo metu. Be to, būtina optimizuoti protektoriaus raštą ir gumos mišinį.

Elektromobiliuose montuojamos padangos nusidėvi daug greičiau. Todėl, siekiant pailginti šių padangų tarnavimo laiką, jų konstrukcija turi būti ypatinga.

Eigos rezervas

Sumontavus elektromobilyje netinkamas padangas, tai gal lemti didelius energijos praradimus, nes pasipriešinimui riedėjimui gali tekti iki 20 proc. energijos sunaudojimo. Siekiant tiksliai parinkti pasipriešinimo riedėjimui parametrus ir išvengti neigiamo poveikio kitoms charakteristikoms, būtina adaptuoti gumos mišinio sudėtį, protektoriaus raštą bei šoninės sienelės konstrukciją. Todėl tinkamiausias bus mažiausiai energijos sunaudojantis modelis. Kitais žodžiais tariant, tai turi būti patobulintos konstrukcijos padangos, kurios nemažina elektromobilio eigos rezervo.

Triukšmo lygis

Dar vienas veiksnys, kuriam padangų gamintojai, kurdami padangas elektromobiliams, skiria ypatingą dėmesį, yra triukšmas. Šių padangų protektoriaus raštas turi būti kitoks, jos turi būti pagamintos iš specialaus (tiek natūralaus, tiek sintetinio) gumos mišinio. Be to, didelės įtakos triukšmo lygiui turi ir padangų dydis.

BKT specialistų ir tyrėjų komanda, kurdama naujų gaminių prototipus ir juos išbandydama, sukūrė geriausius sprendimus elektromobiliams. Taip buvo sukurtas pirmasis rinkai pristatytas modelis su BKT ženklu E-READY, t. y. padangos

AGRIMAXFACTOR. Tai naujas gaminys, sukurtas tiek pervežimų, tiek dirvos apdirbimo veiklai. Gaminys išsiskiria daugybe inovacinių ypatumų, paverčiančių šias padangas šedevru technologijų ir dizaino estetikos požiūriu. Pavyzdžiui, tobulesnis protektoriaus raštas pagerina valdomumą ir užtikrina tolygesnį poveikį kelio dangai.

Bendrovė BKT ketina daug investuoti į elektromobiliams skirtų padangų segmentą. Ir, nors, užsibrėžti tikslai gali būti koreguojami, būtent inovacijos ir gausus asortimentas yra veiksniai, lemiantys bendrovės BKT ateitį.

Foto galerija