BKT rekomenduoja: atsisakykite padangų hidroflotacijos

Tikrovėje ši praktika tik didina galimą riziką, nes naujausios kartos padangoms ir šiaip yra būdingos išskirtinės savybės, kurios yra būtinos vykdyti konkrečias užduotis. Todėl įsisenėjęs įprotis balansuoti žemės ūkio paskirties technikos padangas  užpildant jas skysčiu tampa nebeaktualus.

Serenjas, 2022 m. lapkričio 23 d.

Per pastaruosius du dešimtmečius, ypač perėjus prie skaitmeninimo, inovacijų požiūriu žemės ūkis ženkliai pasistūmėjo į priekį. Vis dėlto kai kuriose srityse dar išlieka įprotis taikyti šiuolaikinėmis sąlygomis nebetikslingas praktikas.

Viena iš jų yra žemės ūkio paskirties padangų hidroflotacija, kuri klaidingai laikoma efektyviu technikos balastavimo sprendimu.

Bendrovė BKT siekia išsklaidyti su šiuo pasenusiu požiūriu susijusius mitus. Tam tikrų tipų padangos jau yra praeitis, jas pakeičia šiuolaikiškesni, pažangiomis technologijos pagrįsti produktai.

Kodėl ūkininkai renkasi įrangos balastavimą?

Manoma, kad vandens masė gerina padangų sukibimą su paviršiumi ir leidžia išvengti praslydimo.

Tačiau  hidroflotacija gali labai padidinti operatoriams kylančią riziką.

Tai susiję su tuo, kad visiems traktoriams bandymai ir sertifikavimas atliekami tik su oro pripildytomis padangomis. Būtent šiomis sąlygomis atliekami baziniai inercijos jėgų judant ir perduodant vibraciją (ypač keliuose) skaičiavimai.

Pripildžius padangas (ypač galingų traktorių padangas, kurių judėjimo greitis viršija 50-60 km/val.) vandens balasto pasireiškia totalus visų saugumo parametrų ignoravimas (pvz., persirikiuojant, įvairaus staigumo posūkiuose ir t. t.), perduodamos vibracijos ir kyla rimtų tiek su technika, tiek su operatoriumi susijusių problemų rizika.

Remdamasi tyrimų rezultatais ir darbo pagrindinėje rinkoje patirtimi, bendrovė BKT, bekelei skirtų padangų lyderė pasaulyje, rekomenduoja atsisakyti hidroflotacijos ne tik dėl jos keliamos rizikos, bet ir dėl to, kad nebėra tokio poreikio.

Inovacijos leido sukurti naujos kartos padangas, kurios gali pilnai ir nenuolaidžiaujant saugumo reikalavimams patenkinti žemės ūkio įmonių poreikius. Rinkoje siūlomi specializuoti produktai, skirti įvairiausioms situacijoms, skirtingam kelio dangos tipui ir įvairialypiams tikslams. Šie produktai bet kuriomis sąlygomis užtikrina maksimalų sukibimą su danga.

Pavyzdžiui, naujausios kartos VF (Very High Flexion - labai didelis lankstumas) technologijos modeliai leidžia vežti sunkesnius krovinius esant mažesniam slėgiui. Be to, ši technologija gerina sukibimą su paviršiumi ir užkerta kelią praslydimui.

Balastuoti tokias padangas vandeniu draudžiama. Vandeniu balastuojamos padangos tampa kietesnės, visos jų savybės ženkliai pablogėja. Tokiomis sąlygomis flotacija, t. y. išskirtinė VF padangų savybė, yra negalima, taigi, padangos netenka savo esminio pranašumo.

Ūkininkavimo veikla yra vykdoma jau 10 000 metų, o padangų pildymo vandeniu praktika pradėta taikyti daug vėliau. Šiandien atėjo laikas pamiršti šią praktiką, nes  žemės ūkio ateitis yra daug paprastesnė, nei mes galėjome sau įsivaizduoti. Bendrovė BKT džiaugiasi prie to prisidėjusi.

Foto galerija